Spalio 15 d. – Pasaulinė rankų plovimo diena. Pažymint šią dieną siekiama atkreipti dėmesį, į rankų plovimo svarbą.

Kodėl svarbi rankų higiena?

Dažniausiai infekcijų sukėlėjai perduodami per rankas. Dėl nepakankamos arba netinkamos rankų higienos didėja infekcinių susirgimų rizika. Rankų higiena – viena pagrindinių prevencinių priemonių, siekiant išvengti ligų, užkirsti kelią mikroorganizmų plitimui ir kryžminiam jų perdavimui. Net 80 proc. infekcinių susirgimų galima išvengti tinkamai plaunant rankas.

Kada būtina plauti rankas?

Rankas būtina plauti visada, kai jos yra nešvarios, prieš valgį, pasinaudojus tualetu, grįžus iš lauko, pasinaudojus visuomeniniu transportu, pabuvus viešose vietose, pažaidus su gyvūnais ir kt.

Kokias rankų higienos priemones rinktis?

Rankų plovimui rekomenduojama naudoti skystą muilą be antimikrobinių priedų, neutralaus ph, dozatoriuose. Kietas muilas nerekomenduojamas viešose vietose, tačiau gali būti naudojamas namuose, jei juo naudojasi vienas žmogus ar šeimoje niekas neserga užkrečiamąja liga.  Plauti reikėtų vėsiu vandeniu, nes karštas vanduo nuriebalina, skatina odos pabrinkimą (patinimą), išsausėjimą. Jei nėra galimybės nusiplauti rankų, rekomenduojama naudoti dezinfektantus. Tinkamas jų naudojimas nužudo daugumą bakterijų ant rankų ir užkerta kelią ligoms plisti.

Ypač svarbu plauti rankas ligų epidemijų metu: žiemą, kai plinta gripas; vasarą, kai padaugėja žarnyno infekcijų.

Visuomenės sveikatos specialistė Greta Sakalauskaitė

KAIP PLAUTI.jpg

 

Paaugliams labai svarbu, kad viskas būtų „teisinga“. Jie gerbia ir mėgsta tuos tėvus, mokytojus ir kitus suaugusiuosius, kurie elgiasi „teisingai“. Jeigu tik paauglys nusprendžia, kad tėvai jo nesupranta ir elgiasi netinkamai, geriems santykiams iškyla grėsmė. Vienas būdas, kaip išvengti tokios krizės, yra kartu su paaugliu susikurti taisykles ir jų laikytis.

Parengėme informaciją tėvams, kviečiame susipažinti.

Socialinė pedagogė Sandra Šklenskienė

 

Spalio 5-9 dienomis, mokinių savivaldos nariai Ugnė, Neda, Gabija, Augustinas metė sau iššūkį ir sudalyvavo sveikatiados konkurse „10 000 žingsnių yra vieni juokai”.

10 000 žingsnių – tiek kasdien nueiti mums rekomenduoja gydytojai, ir specialistai. Ši fizinė veikla nereikalauja išskirtinio pasiruošimo, padeda gerinti kraujotaką, stiprinti nervinę bei imuninę sistemą. Ėjimą vietoj važiavimo autobusu ar su tėvais automobiliu pasirinkęs vaikas ne tik neterš aplinkos, bet ir kasdien stiprins savo sveikatą bei bus laimingesnis.

Pasiekus užsibrėžtą tikslą kasdien nueiti po 10 tūkst. žingsnių, atsiranda pasididžiavimas savimi. Juk tai darome dėl sveikatos ir geros savijautos!

Mokytoja Gražina Pranckevičienė

RAIDĖS  kartais juda, kartais bėgioja, o būna dienų, kai iš viso išnyksta nuo lapo paviršiaus. Kuo dar gali būti RAIDĖ? Raidė gali būti ir piešinys. Mokiniai kartu su specialiosiomis pedagogėmis Jolita T. ir Juste Z. Piešė raides, o mokyklos bibliotekoje viena knygų lentyna „paraudonavo“.

Bibliotekininkė Violeta L.

#Spalis-mokyklų bibliotekų mėnuo

#GoRedForDyslexia #SucceedWithDyslexia #DyslexiaAwarenessMonth

 

„Lietavos“ pagrindinės mokyklos Upninkų skyriaus Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikučiai prisijungė prie iniciatyvos „Pasakų iššūkis 2020″. Spalio 1 dieną, kartu su mokytoja Rasa Kačinskiene skaitė ir aptarė H. K. Anderseno pasaką „Sniego karalienė“. „Pasakų iššūkis 2020“ tęsis visą spalio mėnesį.

Bibliotekininkė Violeta Leigienė

2020 metų spalio 2 d. penktadienis mūsų mokyklos pradinukams buvo ypač įdomus ir darbingas. Vyko integruotos ugdomosios - pažintinės veiklos projektinė diena, skirta spalio 4 - tajai, Gyvūnų globos dienai paminėti. Atliekant įvairias kūrybines veiklas bei stebint ir analizuojant vaizdines pateiktis, mokiniai aktyviai diskutavo ir noriai dalijosi gyvenimiška patirtimi apie tai, kodėl ir kaip reikia auginti, prižiūrėti, rūpintis augintiniais. Aiškinosi saugaus elgesio su gyvūnais taisykles. Rungėsi klausimų viktorinoje, atliko praktines, menines užduotis. Projekto pabaigoje visi buvo pakviesti pagelbėti tiems, kuriais nesirūpina niekas... Visą ateinančią savaitę, nuo spalio 5 d. iki spalio 9 d. prie pradinukų korpuso įėjimo bus renkamas įvairus, gyvūnams skirtas maistas. Visos surinktos "dovanos" bus perduotos asociacijai gyvūnų mylėtojų klubui "Jonava ir keturkojai". Akcijoje gali sudalyvauti ir tu! Juk gera daryti - lengva!

Pradinio ugdymo mokytoja Jolita Skulčiuvienė

 

Mokykloje nuskambėjo Europos kalbų dienai skirti renginiai.

Šiai dienai skirtų veiklų metu pradinių klasių mokiniai sužinojo įdomių faktų apie kalbą ir jos atsiradimą, susipažino su kaimyninėmis kalbomis. Mažieji kūrybiškai pristatė pasirinktą šalį ir išmoko po keletą naujų žodžių lenkų, latvių, vokiečių kalbomis.

Vyresnieji mokiniai apie Europos kalbas diskutavo nuotoliniu būdu dalyvaudami  viktorinose tarp klasių: atsakinėjo į pačių mokinių paruoštus įdomiuosius klausimus apie Europos kalbas siekdami atskleisti kuo daugiau žinių ir surinkti kuo daugiau taškų.

Apie Europos kalbas sužinota tikrai nemažai!

Lietuvių k. mokytoja L. Lenčiauskienė

2020 m. rugsėjo 21–25 dienomis mūsų mokykla dalyvavo tarptautiniame Lietuvos ir Latvijos mokyklų bibliotekų projekte „Baltų literatūros savaitė / Baltu literatūras nedēļa“, kurio metu mūsų mokiniai kartu su  bendraamžiais iš kelių dešimčių Lietuvos ir Latvijos mokyklų domėjosi kaimyninės šalies istorija, kalba, kultūra, geografija, susipažino su latvių rašytojais, skaitė ir interpretavo jų kūrinius, žiūrėjo latvių režisierių sukurtus filmus, minėjo Baltų vienybės dieną bei dalinosi savo įspūdžiais su kitais bendruomenės nariais bei projekto dalyviais. Projektas „Baltų literatūros savaitė“ Lietuvos ir Latvijos mokyklose vyksta nuo 2017 m. Mūsų mokykla jame dalyvavo 4 kartą.

Projekto iniciatoriai – Jonavos rajono Žeimių mokykla-daugiafunkcis centras ir Jonavos rajono mokyklų bibliotekininkų metodinis būrelis.

Projekto partneriai – Vytauto Didžiojo universitetas, Latvijos Respublikos ambasada Lietuvoje, Lietuvos Respublikos ambasada Latvijoje, Jonavos rajono savivaldybė, Latvijos Nacionalinis kino centras, Lietuvos kino centras.

Projekto rėmėjai: „Kavos Draugas“, „Fėjos namai“, „Sapiegos klinika“,  „Glasseson“, „Skaitmeninė rinkodara“, „Lonas“.

Projekto Facebook grupė: „Baltų literatūros savaitė/Baltu literatūras nedēļa“

Projekto koordinatorė bibliotekininkė Violeta Leigienė

 

Kviečiame aktyviai dalyvauti, dalyvių amžius neribojamas!

1. Mankšta su kinez.  Upninkai,  2020-page-001.jpg

Rugsėjo 18 d. Jonavos rajono savivaldybės moksleivių savivalda (JRSMS) pakvietė du mūsų mokyklos mokinių savivaldos atstovus dalyvauti Visuotiniame rinkiminiame narių susirinkime, kurio metu buvo tvirtinama pirmininkės Nedos Žilinskaitės metų veiklos ataskaita bei renkami naujas organizacijos pirmininkas ir vicepirmininkas.
Jonavos “Lietavos” mokyklą atstovavo Ugnė Vilkaitė ir Milda Šukutytė.

 

image1 (1).jpeg

 

Mokytoja Gražina Pranckevičienė

Rugsėjo 18 d. "Lietavos” pagrindinės mokyklos savivaldos komanda dalyvavo renginyje “Išgyvenimo dienos stovykla", kurį organizavo Jonavos raj. Šveicarijos progimnazija. komandoms sudarė galimybę sudalyvauti LL3 projekto diskgolfo turnyre ir smagiai praleisti laiką Survilų kaimo turizmo sodyboje. Dalyvavo šešios Jonavos raj. ugdymo įstaigos, o lietaviškiai garbingai iškovojo IĮ-ąją vietą!
Jonas Bakutis varžėsi ir tarp asmenines geriausių žaidėjų įskaitos!  Dėkojame organizatoriams už puikią šventę ir galimybę pasivaržyti diskgolfo turnyre!

Mokytoja Gražina Pranckevičienė

 

 

 

2020 metais rugsėjo 11 dieną Kauno pedagogų kvalifikaciniame centre Kauno apskrities pedagogams vyko kvalifikacinis renginys „Erasmus+ projekto „Sveika ir saugi ugdymosi aplinka mokykloje“ („Health Credu“) sukurtos metodikos bei internetinių įrankių taikymas ugdymo procese“.

Renginys inicijuotas šio projekto pagrindinio koordinatoriaus - Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos bei projekto partnerių  TOFI ( Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centras ) ir SPI (Socialinių projektų institutas). Renginyje pristatyta sukurta ir testuota sveikos gyvensenos metodika. SPI pristatė tik tarpinius rezultatus, tačiau jau iš jų galime teigti, jog METODIKA GALI DARYTI ŽENKLIĄ ĮTAKĄ mokinių mokymosi rezultatams, įsitraukimui į ugdymo procesą bei motyvacijai. Tam, kad frazę „gali daryti“ pakeistume „daro“ reikėtų atlikti mokslinius tyrimus su didesniu kiekiu respondentų. Tai nebuvo projekto tikslas. Mes kūrėme metodiką, kuria galėtume išmokyti vaikus sąmoningos ir sveikos gyvensenos įgūdžių įprastame ugdymo procese.

Pasak projekto partnerio TOFI atstovo, metodikos kūrėjo A. Šabajevo, sveika gyvensena dažnam iš mūsų atrodo jau gerai žinoma ir atsibodusi tema. Tačiau iš tiesų mus supa chaosas šia tema. Mokinių tarpe vyrauja dvi problemos – mityba ir fizinio aktyvumo stoka. Seminaro metu jis atskleidė kaip šias problemas pristatyti vaikams, kaip su jais kalbėti, kokius interaktyvius produktus naudoti.

Konferencijos metu buvo paneigtas mitas, jog sveikas maistas nėra skanus, dalyviai vaišinosi partnerio TOFI atstovės G. Šabajevienės pagamintais sveikais užkandžiais.

Jonavos „ Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokytojų komanda, kuri pilotavo šią sukurtą metodiką savo pamokose, pristatė praktinius darbo su vaikais rezultatus, keletą metodų išbandė su konferencijos dalyviais. Taikant šią metodiką labai svarbus aktyvus mokytojo įsitraukimas į veiklas.

Visą informaciją ir metodiką, pilotuotą mokykloje su vaikais galima rasti internetinėje svetainėje http://www.healthcredu.eu/?lang=lt

Seminare buvo pateikta daug naudingos informacijos apie sveiką gyvenseną, būdų jos įgūdžiams lavinti, interaktyvių ir ne tik įrankių, padėsiančių tai daryti. Amerikiečių rašytojas ir antropologas K. Kastaneda sako: „Gerai įsižiūrėk į kiekvieną kelią. Bandyk jį tiek, kiek reikės. Tada paklausk savęs ir tik savęs... ar kelias turi širdį... Jei taip – kelias geras, jei ne – iš jo jokios naudos“. Taigi linkime iš gausybės informacijos atsirinkti tai, kas tiks Jums ir Jūsų mokiniais.

Projekto „Health Credu“ komanda

Visi žinome, jog egzistuoja daugybė jausmų. Labiausiai patinka malonūs jausmai, tie teigiami, kurie kelia motyvaciją ir nuspalvina dieną šviesiomis spalvomis. Kalbant apie jausmus, svarbu suvokti, kad visi jausmai yra normalūs. Normalu juos jausti ir patirti. Normalu pykti, džiaugtis, liūdėti, bijoti, nerimauti, normalu viskas, ką žmogus gali jausti. Jausmai arba emocijos yra vienas iš normaliausių dalykų, kokie vyksta mūsų gyvenime ir jų neturėtume bijoti. 

Rugsėjo 14-16 dienomis socialinės pedagogės vedamų pamokų „Jausmų karuselė. Liūdesys. Nerimas. Pyktis“ metu 1-4 klasių mokiniai mokėsi atpažinti  ir tinkamai išreikšti emocijas.

Visi jaučiame begalę emocijų, svarbu tinkamai jas išreikšti neskaudinant savęs ir kitų.

Kokių tinkamų pykčio išreiškimo būdų mokotės namuose?

Socialinė pedagogė Sandra Šklenskienė

Rugsėjo 10 d. vyko pasaulinė savižudybių prevencijos diena, kurią taip pat minėjome ir mūsų mokykloje. Mokyklos psichologo asistentas vedė paskaitą 9-10 klasių mokiniams pavadinimu „Saugau save ir savo artimą“. Paskaitoje buvo kalbama apie mitus bei stigmas susijusias su savižudybių tema, statistiką, diskutavome kaip atpažinti savižudybės riziką ir apie tai atvirai kalbėtis, klausti. Ši diena yra skirta kalbėtis ne apie mirtį, o atvirkščiai, apie viltį. Apie tai, jog galima išmokti padėti ir prisidėti prie savižudybių prevencijos vykdymo. Manome, kad pagalbos kultūros kūrimą turime pradėti nuo mokyklos, auginti naujas kartas, kurios supras psichikos sveikatos svarbą ir būtinybę nebebijoti kalbėtis bei kreiptis pagalbos.

Psichologo asistentas Roman Tolstokorov

Džiaugiamės, jog turime ir puikių naujienų:
mūsų ir Ruklos J. Stanislausko pagrindinė mokykla gavo finansavimą. projektui "Tyrinėju ir mokausi" O tai reiškia, jog mokykloje lankysis Gamtos mokslų ekspertai, mokytojai mokysis ir diegs individualizuoto mokymo modelį per šias pamokas.   
 
Gautas finansavimas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-K-728 priemonę „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“ projektui „Tyrinėju ir mokausi“.
Pareiškėjas– Jonavos rajono savivaldybės administracija.
Veiklą tobulinančios mokyklos:
Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokykla – daugiafunkcis centras; Jonavos „Lietavos“ pagrindinė mokykla;
Projekto rengėjai: Darius Mockus - Ruklos Jono Stanislausko mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius; Ina Skurdelienė - Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos direktorė, Vilma Matijošaitienė - Jonavos r. savivaldybės administracijos strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyriausioji specialistė
Projekto tiklas – pagerinti 8 kl. mokinių gamtos mokslų pasiekimus.
Projekto idėja -išplėsti ir pagerinti individualizuotą ugdymą gamtos mokslų srityje.
Projekto priemonės:
  1. 8 kl. gamtos mokslų ugdymo organizavimas diegiant individualizuotą ugdymą pagal mokinių gebėjimus ir poreikius;
  2. IT , virtualių ir kitų ugdymo priemonių įsigijimas gamtos mokslams mokyti;
  3. Pedagogų kompetencijų tobulinimas.
Projekto rezultatai:
  1. Įdiegtas individualizuotas gamtos mokslų mokymo organizavimo modelis;
  2. Įsigytas ir naudojamas išmanios klasės komplektas;
  3. Patobulinta 12 pedagogų kompetencija.
 
Šiuo metu savivaldybės administracija vykdo sutarties derinimo ir pasirašymo pricedūras su ESFA (Europos socialinio fondo agentūra). 

Apibendrinta vizualiai pateikta informacija apie rekomendacijas ir reikalavimus švietimo įstaigoms dėl Covid-19 prevencijos.

Dėl viruso grėsmės ir paisydami rekomendacijų šiuos mokslo metus pradėsime kitaip: dėvėdami asmens apsaugos kaukes, laikydamiesi saugaus atstumo ir higienos reikalavimų, ribodami mokinių tėvelių, kitų asmenų patekimą į mokyklą.

Kiekvienai klasei bus skirtas atskiras kabinetas, 1-4, 5-8 ir 9-10 klasių srautai turės atskirus įėjimus, poilsio, sanitarines zonas ir lauko erdves pertraukoms leisti.

Dėl susiklosčiusios situacijos bendra Rugsėjo 1-osios šventė nevyks. Mokslo metų pradžią mokiniai šventiškai paminės klasėse su vadovu, kuris Jums visada suteiks visą reikiamą informaciją.

Nors ir kitaip, bet visi kartu, visi vienas už kitą! Kaip ir visuomet.

Dar nebuvo iššūkio, kurio neįveikėme būdami vieningi.

Nekantraujame susitikti.

Pastabos dėl Rugsėjo 1-osios:

  • Prašome tėvelių savo vaikus palydėti iki mokyklos, į vidų neiti. Pirmokus atlydėkite po vieną atstovą iš šeimos. Vyresnių mokinių tėvelių prašome palaukti mokyklos kieme. Jūsų vaikais bus tinkamai pasirūpinta.
  • Naujokų bei pavėlavusių mokinių prie mokyklos durų lauks ir į kabinetus palydės mokyklos darbuotojai.
  • Mokiniai į mokyklą turi ateiti su kaukėmis ar kitomis nosį ir burną dengiančiomis apsaugos priemonėmis, kurias nusiimti galės savo kabinete. Svarbu koridoriuose ir kitose bendrose viešose vietose laikytis saugaus atstumo.

Nuo rugsėjo 2 d. pamokos pradedamos įprastu laiku 8.00 val.

Rugsėjo 1-osios dienos planas

  1. I klasė 9.00 val. 203 kabinetas ir kiemelyje prie ąžuoliuko
  2. II klasė 10.00 val. 204 kabinetas.
  3. III klasė 10.00 val. 205 kabinetas.
  4. IV klasė 10.00 val. 202 kabinetas.

Šios klasės įeina per  I korpuso įėjimą (bus rodyklė, užrašas ant durų, pasitiks mokyklos darbuotojas)

  1. V klasė 9.00 val. 119 kabinetas.
  2. VI klasė 9.00 val. 221 kabinetas.
  3. VII klasė 9.00 val. tinklinio aikštelė.
  4. VIII klasė 9.00 val. sporto salė.

Šios klasės įeina per  II korpuso įėjimą (bus rodyklė, užrašas ant durų, pasitiks mokyklos darbuotojas)

  1. IX klasė 9.00 val. 226 kabinetas.
  2. X klasė 9.00 val. kiemelyje prie ąžuoliuko.

Šios klasės įeina per  III korpuso galinį  įėjimą (pro valgyklos-rūbinių įėjimą iš galinės mokyklos aikštelės. Bus rodyklė, užrašas ant durų, pasitiks mokyklos darbuotojas).

Birželio pirma savaitė – karjeros savaitė „Profesija iš arčiau“. Veiklos vyko nuotoliniu būdu. 5-10 klasių mokiniai turėjo puikią galimybę pasirinkti labiausiai dominančias veiklas. Atsižvelgdama į mokinių amžių, karjeros koordinatorė Olia Kasikauskienė parinko testų, skirtų savęs pažinimui, kompetencijų ugdymui, pomėgių nustatymui, specialybių tinkamumui. Protmūšyje pasitikrino savo žinias apie įvairias profesijas. Pats laikas domėtis ne tik populiariomis, bet ir ateities profesijomis... Ar žinote, ką veikia mechatronikas arba farmakotechnikas, genetikas? „Lietavos“ mokiniams tai buvo naujos bei negirdėtos specialybės, su kuriomis susipažino trumpuose prezentaciniuose filmukuose. Taip pat kiekviena klasė gavo nuorodų į paskaitas apie laiko planavimą, žingsnius, kaip keliauti savo tikslo link, kaip pasirinkti sau tinkamą profesiją. Šiais metais karjeros veiklos buvo kitokios, tačiau jos buvo išties efektingos. Svarbiausia ne kiekybė, bet kokybė. Kiekvienas mokinys atsirinko tai, kas jam buvo įdomiausia ir aktualiausia. Refleksijos metu įsitikinau, kad jiems buvo pateikta išties reikalinga ir naudinga medžiaga. Vieni liko patenkinti testų rezultatais, kiti nusivylė, treti nustebo atradę ir sužinoję kažką naujo apie save, dar vieni mokėsi planuoti laiko, nes suprato, kad to negeba ir tai nėra taip paprasta, kitiems mokiniams smalsumą sukėlė video seminaras apie ateities profesijas. Visa ši mokinių nuomonė man yra svarbi, nes tik jos dėka suprantu, kad tikslo siekiu eidama tinkamu keliu

                                                                                                     Karjeros koordinatorė Olia Kasikauskienė