banner

Šių metų spalio 18 dieną „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje vyko edukacinė diena „Pažink, keliauk, domėkis“. Įvairiomis veiklomis buvo siekiama mokytis keliauti tikslingai: domintis ir siekiant pažinti.

Šeštokai aplankė Jonavos žydų masinio sušaudymo (genocido) vietą  netoli Jonavos esančiame Girelės miškelyje. Sužinojome, kad šioje vietoje Antrojo pasaulinio karo metais buvo sušaudyti 552 žydai (497 vyrai ir 55 moterys). Taip pat aplankėme mūsų mokyklos 80–čio parką, pasirūpinome parke esančiais medeliais.

7a klasės dienos maršrutas buvo įvairus.  Iš pradžių nuvykome į Petronių kaimą Ukmergės rajone. Čia dalyvavome edukacinėje pamokoje. Mokėmės mušti sviestą, klausėmės pasakojimo, kaip gaminamas sūris. Po gardžių vaišių vykome link Vilniaus, į Europos geografinį centrą. Čia grožėjomės aplinka, prisiminėme, kuo ši vieta ypatinga. Vėliau nuvykome į akmens skulptūrų parką „Vilnoja“. Sudervės miestelyje  apžiūrėjome originalios formos bažnyčią, stovinčią ant Pilies kalno. Tai XIX a. pradžios architektūros paminklas. Netoliese esančiame parke, šalia ežero, yra viešbutis ir 4 hektarų ploto parkas, kuriame eksponuojama daugiau kaip 40 modernių akmens skulptūrų. Kai kurios skulptūros iškyla virš ežero paviršiaus. Kelionė buvo smagi ir turininga.

7b klasės mokiniai šią dieną skyrė gilesniam gimtojo miesto – Jonavos – pažinimui. Keliavome miestu su užduotimi: stabtelėti prie žymesnių objektų, miesto paminklų ir kuo daugiau apie juos sužinoti. Draugų parengti klausimai ir siekis surinkti kuo daugiau teisingų atsakymų buvo mūsų kelionės vedliai. Įdomių dalykų sužinojome apie Jonavos miesto žydų kapines bei žydų sinagogą, šv. Apaštalo Jokūbo bažnyčią, susipažinome su Viešosios bibliotekos, Meno mokyklos pastatų istorija, Krašto muziejaus veikla. Prisiminėme miesto garbės pilietį Bronislovą Lubį ir jo nuopelnus Jonavai, atidžiau pažvelgėme į Abraomo Kulviečio, Jeronimo Ralio gyvenimo ir asmenybės momentus.

8 klasės mokiniai vykdė socialinę veiklą – Jonavos miesto pagrindinėse kapinėse tvarkė apleistus kapus, uždegė ant jų po žvakelę. Vėliau įsikūrėme gamtos apsuptyje, kur smagiai leidome laiką. Žaidėme judrius pažintinius žaidimus. Mokiniams buvo puiki galimybė pasitikrinti žinias apie Jonavos krašte esančius kultūrinius bei istorinius objektus. Grįžome  džiugiai nusiteikę, patenkinti nuveiktu geru darbu.

Dešimtokai apsilankė Ariogalos miestelyje. 2 km į vakarus nuo Ariogalos, prie Žemaičių plento, iš miškais apaugusio stataus Dubysos slėnio šlaito trykšta šaltinio versmė. Tikima, kad jo vanduo turi gydančių galių. Ant miškingo šlaito įrengtas Vytauto Lažinsko kryžius, taip pat artimas Lietuvos širdžiai simbolis – Gedimino stulpų paminklas. Atsigėrę, nusiplovę nuo veidų kelio dulkes pasukome namų link.

Manome, kad mokyklos mokiniai šią dieną daug pažino ir užsidegė troškimu ir toliau domėtis, ieškoti, siekti.